Webstock

Oladi - pancakes rusesti :)


Foto credit : Cristina Toth
Acest tip de clatite le incadrez lejer in categoria " Retete de suflet "! Toata familia este indragostita de gustul lor, de simplitatea prepararii si a "formulei lor economice" :). E nevoie de un set minim de produse si de putin timp pentru a prepara aceste oladi :)! Daca urmariti contul meu de Instagram veti observa ca le pregatesc destul de des la micul dejun si in diverse ocazii speciale :)! S-a intamplat si saptamana trecuta acest lucru. Eram in vizita la prietena mea Cristina de la Diva in Bucatarie. Ea a "ochit" reteta mea de oladi de pe Instagram, iar de aici pana la a face impreuna un live pe Facebook a fost foarte putin. :). Zis si facut. La treaba !!! Amuzament, distractie, aventura - cam asa as descrie acea mini-experienta si acel mini-filmulet sau hai sa-i spunem "scurtmetraj" :). Nici una dintre noi nu avea experienta similara pe live-uri si evident ca ne-am trezit si cu o latura usor dezamagitoare: dupa ce am inchis live-ul am constatat ca nu am avut un sunet bun... Eii, nu ne-am demoralizat noi asa usor, iar experienta avuta ne-a mobilizat si ne-a provocat si mai tare! Pe aceasta cale Cristina a deschis un nou proiect " Gateste cu prietenii" si cu siguranta o veti mai vedea in actiune si cu alti prieteni bloggeri, iar eu ma gandesc serios sa mai repet experienta chiar si in formula single :)! Asa ca fiti pe faza si abonati-va la canalele mele de socializare: atat pe Facebook cat si pe Instagram!!

Hai acum sa va povestesc si cum se prepara :)

Ingrediente pentru cca 16-20 buc. oladi:

300 grame de lapte batut (iaurt, chefir, sana, etc)
1 ou
1 lingura de zahar
1/2 lingurita bicarbonat
230-250 grame de faina 00 (depinde de grasimea iaurtului si dimensiunea oului)
un praf de sare
ulei pentru prajit

Intr-un bol adanc turnam laptele batut, spargem oul si adaugam sarea si zaharul. Amestecam bine compozitia si treptat adaugam si incorporam faina. Consistenta aluatului ar trebui sa fie al unei smantani grase, astfel incat in momentul in care incercati sa il luati cu lingura sa nu se prelinga.

Incingem putin ulei intr-o tigaie si cu ajutorul unei linguri punem aluatul. Prajim clatitele pe fiecare parte pana devin rumenite. Le scoatem pe un prosop de hartie pentru a se scurge excesul de ulei.

Se servesc calde alaturi de gemul preferat si/sau smantana, fructe, miere, etc. 

Pofta buna!

P.S. Va las mai jos un print-screen cu live-ului si cateva poze de pe contul meu de Instagram cu oladi, care poate va fac si mai multa pofta!! :)






V-am pupat,
Mihaela

Comentarii

Webstock