Marlenka cu cacao sau Tort Spartak



Cunosc acest tort din copilarie, dar nu ii stiu denumirea nici acum... Pe undeva l-am gasit cu denumirea de "Tort Spartak" si spuneau ca este de origine armeana, iar prin Romania l-am gasit "botezat" "Marlenka" si cica, ar fi de origine ceha, o fi...nu stiu. Important este ca am redescoperit gustul  atat de dorit , incat am savurat bucatica cu bucatica dupa ce a fost gata pentru degustare :). In plus am mai adaugat pe lista mofturosilor mei inca un tort delicios :). A fost aprobat in unanimitate !!!


Ingrediente:

100 gr.unt
2 oua
2 linguri de cacao
2 linguri de miere
1 lingurita bicarbonat de sodiu
3 pahare (200 ml) si jumatate de faina
1 pahar (200 ml) de zahar

Crema:
4 linguri faina
750 ml. lapte
1 pahar (200 ml) de zahar
180 gr unt
4 galbenusuri
1 lingurita de vanilie

Glazura:
4 linguri zahar
6 linguri apa fiarta
2 linguri cacao
30 gr.frisca


Intr-o cratita cu fundul gros topim untul , peste care se  adauga zaharul, cacao, mierea si ouale.

Se pun pe foc , amestecand constant compozitia pana cand se dizolva zaharul. In acest moment adaugam lingurita cu bicarbonatul de sodiu. Compozitia se va umfla / se va ridica spuma  si isi va dubla volumul.


Se ia de pe foc cratita si se adauga primul pahar de faina cernuta. Se amesteca compozitia pana incorporam toata faina.

Se adauga si al doilea pahar de faina cernuta, putin cate putin pana la incorporarea fainii in compozitie.

Daca compozitia e greu de lucrat direct in cratita, rasturnati compozitia pe planul de lucru care a fost in prealabil presarat cu faina din al treilea pahar.

Incercati sa inglobati faina in compozitie putin cate putin pentru a nu intari prea mult aluatul, astfel incat sa ne fie usor sa intindem aluatul in foi subtiri, dar in acelasi timp sa nu fie lipicios.




Aluatul obtinut, usor modelabil si elastic, il impartim in 8 bucati egale.

Fiecare bucata o intindem intr-o foaie subtire de dimensiunea unei coli A4.
Secret din bucatarie: Foile le puteti intinde direct pe o foaie de copt, iar de desupt am pus foaia A4 pentru referinta, si va va fi mai usor sa le transferati pe tava de copt.

Later edit: am refacut tortul inca de cateva ori si cel mai rapid si usor mi-a fost sa impart aluatul in 4 bucati egale si fiecare bucata am intins-o pe toata suprafata unei hartii de copt. Eu folosesc hartii gata taiate si care se preteaza perfect pe tava din cuptorul standard. Am tras hartia de copt cu foaia intinsa pe dosul tavii si le-am bagat la cuptor. Cand le-am scos din cuptor, le-am taiat in jumatate. Astfel mi-au rezultat 8 foi coapte. Nu lasati foile sa se raceasca, deoarece devin casante si nu le veti mai putea taia.


Foile obtinute se coc la o temperatura de 180 C (cuptorul incalzit in prealabil) timp de 3-5 min.

Practic cat intindeti urmatoarea foaie, cea din cuptor e deja gata :).

Dupa ce am copt foile ne apucam de crema.
Intr-un vas amestecam 3 galbenusuri , 1/2 pahar de zahar, lapte caldut, o lingurita de esenta de vanilie si 3 linguri de faina.
Compozitia o transferam intr-un vas pe care il punem pe foc, amestecand continuu, pana obtinem crema. O lasam sa se raceasca.

Intre timp intr-un mixer mixam untul cu zaharul ramas pana obtinem o spuma.
Peste aceasta spuma adaugam crema racita si amestecam pana la incorporarea acestora.


Incepem sa ungem tortul, foaie cu foaie. Nu umpleti foaia cu multa crema, incercati sa o acoperiti pe toata cu un strat uniform de crema , fara sa exagerati. Crema mi-a ajuns fix pentru 8 foi si credeti-ma ca a fost suficient. Dar daca doriti mai multa crema, mariti cantitatile cand o preparati.


Peste ultima foaie turnam o glazura, obtinuta din 4 linguri de zahar, 6 linguri apa fiarta, 2 linguri de cacao, 30 ml. smantana pentru frisca. Aceasta se fierbe 2-3 minute pana se ingroasa.


Dupa ce am intins bine glazura, lasam tortul afara pentru o ora, pentru a se imbiba crema in foi, iar ulterior transferam tortul in frigider pentru cel putin 4 ore.


Sa aveti un weekend minunat!! V-am pupat!!

Mihaela










Comentarii

Food Bloggers