New York Cheesecake

Primul meu cheescake a fost unul fara coacere asa ca ii veni randul si celuilalt...mai ales ca s-a racit putin si afara...si cuptorul il pot folosi inca cu placere :)...Originea acestui desert e de pe la New York asa cum ii e si denumirea :).Un desert parfumat ,usor si delicios!!!!




Ingrediente pentru o tava de 24-26 cm diametru:

Pentru baza:

250 gr. biscuiti gen petit beure
2 linguri de zahar
100 gr.unt topit

Pentru umplutura:

900 gr. de branza gen philadelphia sau branza de vaci
300 gr. de zahar
4 oua
80 gr. de smantana - daca folositi branza clasica de vaci (gen crema) dublati cantitatea
coaja de lamaie
2 lingurite extract de vanilie

Pentru cheescake recomand o tava rotunda cu marginea detasabila care a fost tapetata cu hartie de copt.

Biscuitii i-am maruntit cu ajutorul tocatorului si i-am amestecat cu untul topit si cele doua linguri de zahar.

Compozitia rezultata am distribuit-o uniform in tava si am lasat-o in frigider pana am finalizat umplutura.


Pentru umplutura, toate ingredientele le-am pus in mixer si le-am mixat pana am obtinut o compozitie omogena si cremoasa. Nu cred ca mi-a luat mai mult de un minut...:).

Nota: Am observat in alte surse ale acestei retete (si sa vedeti cate sunt :)...) ca se separa albusul de galbenus, dar tot din alte surse am citit ca in astfel de caz riscul de a "crapa" compozitia este mai mare...asa ca eu nu am facut acest lucru...

Compozitia rezultata am turnat-o peste baza care se intarise perfect.

Cu cateva miscari gen "cernut de faina" am distribuit uniform compozitia in tava.

Am bagat-o la cuptor (in prealabil incazit) timp de 30 minute la180 de grade si ulterior la 130  de grade timp de inca o ora.
Dupa ce timpul a trecut, lasati tortul sa se raceasca in cuptor cu usa cuptorului intredeschisa.

O sa ziceti in acest moment, ca in sfarsit putem sa i-l mancam...!!!dar, nu...:( acest cheesecake mai trebuie tinut in frigider pentru cel putin 4-6 ore....:(. Stiu... e mult...insa merita!!
L-am servit cu topping de capsuni, insiropate cu zahar si stropite din plin cu suc de lamaie si tinute la frigider pentru o ora.



Pofta mare!!!

Comentarii

  1. Si aici capsuni?Ma omori cu zile cu bunatatea aceasta a ta.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ador cheesecak-ul, iar al tau arata super delicios si unde mai pui ca are si capsuni yummy;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alice merci!!Chiar cu toata modestia a fost gustos!!

      Ștergere
  3. Foarte yammy!Nu l-am facut de vreun an de zile!Arata bine de tot!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos ti-a iesit!!! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Bun, bun, bun... iar cu capsunile alea deasupra, rasfat curat... Pacat ca nu pot trece prin ecranul calculatorului, sa prind si eu o feliuta... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Daniela chiar m-ai facut sa zambesc!!Pacat ca mancarurile noastre nu pot fi macar gustate virtual :) si mie mi se intampla sa salivez in fata calculatorului la mancarurile voastre!!Pupici!

      Ștergere
  6. Si mie imi place!!!Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi place mult acest cheesecake, nu apuca nicioadata sa ajunga in fata aparatului foto...

    RăspundețiȘtergere
  8. Cristina i-o veni si lui odata...:)sa vezi cand il vei prinde bine prins va fi :))!!Merci pentru vizita!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Food Bloggers