"Cusma lui Guguta"

Guguta este un personaj pentru copii din povestile scrise de Spiridon Vanghelie, ce purta pe cap o caciula/cusma de ciobanas :)) de aici si denumirea tortului.. Imi aduc aminte ca in clasele primare acest personaj era folosit des pentru a ni-l da exemplu. Si acum am in fata pozele din carti , cu istorioare despre Guguta cu prima lui zi de scoala, cu primul lui Abecedar....si tot asa :)). Am gasit si poze pe net cu Guguta :)),e tare dragalas nu-i asa?:)).Poate unii dintre voi il cunosc ..:),dar daca nu, faceti cunostinta!!!:))





Ingrediente:
250 grame de untura (puteti folosi si unt in loc de untura)
200 gr. de smantana
50 gr.zahar
2 linguri de coniac/brandy
1 lingurita de bicarbonat stins cu putin otet
cca 500 gr.de faina
visine in compot (am folosit un borcan de 700 gr facut de mama mea)

Pentru crema:
700 gr. frisca
100 gr.zahar praf


Amestecam untura (la temperatura camerei) cu smantana,zaharul si coniacul.

Cand ati obtinul o compozitie omogena adaugati bicarbonatul stins si incorporati faina putin cate putin pana obtineti un aluat inchegat, putin elastic (ca cel de tarta).

Il punem la frigider pentru 20-30 minute sa se odihneasca.

Intre timp turnati visinile intr-o strecuratoare si lasati-le acolo sa-si scrurga tot compotul.
Scoatem din frigider aluatul si-l impartim in doua bucati. Lasam o singura bucata pe masa, pe cealalta insa o punem inapoi in frigider.
Intindem prima bucata de aluat pana ajungem la o grosime de 0.5 cm si-l impartim in fasii aproximativ egale (6-7 cm).
Asezam cate un sir de visine pe fiecare bucata de aluat.
Lipim marginile fiecarei fasii si le asezam in tava tapetata cu hartie de copt, cu partea lipita in jos.
Aceeasi procedura am folosit-o si pentru restul de aluat pana la terminarea ingredientelor. Tava cu toate "tuburile"/ formele :)) rezultate, am tinut-o la cuptor aproximativ 35 minute la 180 de grade pana la rumenire.
Dupa ce s-au rumenit frumos le-am scos din cuptor si le-am lasat sa se raceasca.
Intre timp am preparat crema amestecand cu mixerul frisca cu zaharul pudra.
Cand crema a fost gata si "tuburile"racite am trecut la etapa finala a acestei retete. Pentru a obtine forma "cusmei de ciobanas" (caciula), am dispus "tuburile" in piramida incepand cu baza:  in 5,apoi 4,3,2 si una in varf.(mie una mi-a lipsit...au fost poftele prea mari si baietii mei nu au avut rabdare si mi-au sterpelit una din ele):)).


Deasupra am ras ciocolata amaruie si l-a bagat la frigider. Recomandabil e sa-l tineti la frigider cel putin 4-6 ore inainte de servire.






Sa-l savurati cu placere!!!!
Trimiteți un comentariu