vineri, 27 mai 2011

Iepure la ceaun

O mancare consistenta, dar si delicoasa "de te lingi pe degete!! :))". Pentru o masa in familie si chiar cu invitati, alaturi de o mamaliguta si niste telemea de vaca rasa, multumesti chiar si pe cel mai mofturos invitat. In loc de ceaun puteti folosi si o oala cu fundul gros.


Ingrediente:

-1 kg iepure (eu l-am luat de la Auchan)
- 2 cepe
- usturoi aproximativ 3 catei
- 1 morcov
- 1 pahar de vin alb (aproximativ 200 gr.)
- 50 gr.unt
- 25 gr. faina
- 400 gr. lapte
- 300 gr. ciuperci

In ceaun se incinge uleiul si se adauga iepurele portionat cu ceapa si usturoiul (eu am adaugat usturoi verde, fiind acum sezonul). Se caleste totul aproximativ 10 minute, cam pana se "incheaga" carnea.

Apoi adaugam morcovul curatat si dat prin razatoare.


Dupa ce s-au inabusit legumele se adauga si vinul. Totul se mai lasa pe foc 10 minute .

Intre timp spalam ciupercile si le feliem.
Daca mai e nevoie se adauga apa cat sa acopere toata compozitia se condimenteaza si se lasa pe foc inca aproximativ 25 minute, pana a fiert carnea.


Separat intr-un alt vas topim untul si amestecam cu faina si lapte. Amestecam compozitia continuu la foc incet pana se ingroasa.
Toata compozitia rezultata se toarna in ceaun si se amesteca incet pentru a forma cocoloase.
Se mai lasa pe foc inca 10 minute. Cum v-am spus si mai sus acest iepure e si mai delicios alaturi de mamaliga.

Pofta buna!

11 comentarii:

  1. Abia astespt sa incerc retata ta de iepure la ceaun pare delicioasa si suculenta.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim incearca cu mare incredere, e intr-adevar o mancare "de te lingi pe degete" :). Astept impresii! Pupici si multumesc pentru vizita!!

      Ștergere
    2. vis...dar fara sosul cu lapte...in schimb mai plasezi leguminoase :D

      Ștergere
  2. Anonim gusturile nu se discuta :)!evident iti adaptez reteta la gusturile tale...mie mi se intampla acest lucru desul de des :)).Multumesc pentru vizita!!!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Am preparat azi un iepure dupa reteta propusa. Intr-adevar e foarte gustos.
    Multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Cu mare placere Klara!!Ma bucur mult ca ti-a placut!O zi frumoasa sa ai!!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Am preparat reteta foarte gustos!!!!!Multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  6. a treia oara il fac . . delicios..a devenit una din mancarurile mele preferate

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana Maria!!Ma bucur nespus ca si alte gospodine folosesc retetele mele!!Pupici!!

      Ștergere
    2. Multumesc pt reteta...delicioasa, chiar daca mie nu mi-au iesit cocoloasele :) si am pregatit un iepure vanat ce a stat o zi la bait. Mi-am dat pe spate prietenii si sotia.
      Nota 10.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...